sila klik sini

Tuesday, 5 January 2016

AMARAN!!! AWAS BAHAYA MENANTI PADA PENGEMAR IKAN TENGGIRI JERUK

rabu     6  jan  2016



 Assalamulaikum dan salam mesra.....











Sapa penah makan ikan tenggiri jeruk camni ??? baik mengaku cepat....mulai esok akak nak kabokan pada korang plisss la stop makan benda ala ni...sangat bahaya tau !!!....mesti korang tertanye2 kan....apa yg bahayanye kak oiiii ???  sangat merbahaya kalau ikan2 ni dah bertukar jadi cam dalam gambo kat bawah ni....























Kalau sampai ikan2 tu bertuko jadi cengini....makanye bahaya beso sedang mananti korang....elok2 selalu makan sepinggan tetiba terus jadi 4 pinggan...tolongggg...tolonggg...camne ni ? apsal sedap beno benda ala ni....jadi kesimpulannye di sini...plisss jangan cuba2 beli atau makan ikan masin jeruk camni hokey....


* Jangan berani2 nak kecam akak....tak puas hati maki kat ruangan komen je tau....kahkahkah  ^_~



26 comments:

  1. nyampah tau
    .suka buat gegirl suspen der.

    makanan best in the world

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...jangan suspen2 sangat yan...gurau2 kasor je tu...hahaha

      Delete
  2. psssst kak...kata nak diet..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaa...ko pecaya je dengan akak ni...mulut je cakap nak diet...nak diet...tapi bila depan makanan terus lupe diri... :p

      Delete
  3. Aduhai adek kakak ni tau ,pagi2 kakak dah terkena.
    Memang lah sedap kalau dah dimasak ,memang lari lah diet

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...jangan marah kak kang kene jual...lelong...lelong....hahaha...nangis sambil makan sebab sedap sangat... T_T

      Delete
  4. ok nasib baik saya kureng suka benda itu hahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah! rugi la ko dik...sedap bebeno benda ala ni...tapi bagos gak ko tak suka kang ko pon terjebak cam hakak gak... :')

      Delete
  5. Ko Linda..
    Buat suspen ajer baca entri tu..
    Yang dapat penyakit bahaya ke..
    Rupanya bahaya kat badan..
    Boleh jadi KAKAK SADO :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...saje je kak sesekali bergurau senda sok2 mati tinggal spende...haah la betol sgt la tu saya pon perasan skng ni saya dah makin sado tau...nangis awie kalau tengok...hahaha

      Delete
  6. Baca tajuk buat kak Zai terkejut mana tidaknya kat rumah sentiasa ada bekalan. Bila dah scroll kebawah memanglah bahaya terutamanya pengidap darah tinggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betol kak bahaya ikan jeruk ni...bukan je pada yg mengidap darah tinggi yg darah rendah pon sama je bahayanye...makan sampai tak bole benti...rumah saya pon tiap2 bulan mesti beli

      Delete
  7. Baca tajuk buat kak Zai terkejut mana tidaknya kat rumah sentiasa ada bekalan. Bila dah scroll kebawah memanglah bahaya terutamanya pengidap darah tinggi.

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. yg ini benar2 dik bukan cobaan...kikiki

      Delete
  9. saya biasa buat masuk dlm nasi goreng, tapi memang sedaplah kak. huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak tak penah buat nasi goreng selalu jadikan rencah sayo kailan je...sedapkan tak dapat lauk lain pon takpe...

      Delete
  10. Suami sy suka. Klu g ganu tu yg dia nk capai. Biasanya sy gorengkan sekali dua je yg lain tu simpan utk stok kailan ikan masin atau nasik goreng ikan masin tuk dia. Sy tak pandai mkn ikan ni. Peknen sulung je dulu teringin. Pastu dia yg tlg abiskan. Dlm minyak ni thn lama berbanding yg sekor2 tu kan kak linda

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat rumah akak ni anak beranak suka...kecuali izara...sebotol camtu kalau kat rumah akak 3 kali goreng je tu...ikan tengiri jeruk camni akak makan tapi kalau yg segar tu akak tak makan...mungkin la kot sebab memang selalu beli yg dlm botol camni je dik yg sekor2 punye tak penah try lagi...

      Delete
  11. wowww! pestime tau. belum penah jumpa lg sblm ni ikan jeruk ni :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. cetry carik lepas ni dik mana tau terus jadi cam akak...mintak tolong sambil kunyah nasik sebab sedapppp sangat...hahaha...tq sudi singgah sini ye

      Delete
  12. Huh!!! Ingat bahaya betul tadi tau. Mmg nak kena belasah minah sorang ni tau.
    Mak seram sebab mak pun baru beli ikan tenggiri sebekas tu. Baru goreng 2 ketui. Bila ko dah kata bahaya, kang tak pasal pasal membazir pulak weyh... dahlah benda sedap hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoiii...adoiii...tolong...tolong...adoiii...hahaha...belom kene belasah dah terase rase sakitnye mak...dasyat hang ni mak tak madan purba asyik nak belasah orang je kejenye....kahkahkah...betol ape yg kite tulis tu mak...bahaya hokey kalau makan sampai tak bole benti....camne kite nak ramping kalau camni...duit tabung buluh kite tu dah hampir penuh tau dah lama kite mengidam nak pakai kebaya nyonya...bukan tak bole pakai sekarang tapi kite takut apek muntah2 kalau nampak....wakakakak

      Delete
  13. Huh!!! Ingat bahaya betul tadi tau. Mmg nak kena belasah minah sorang ni tau.
    Mak seram sebab mak pun baru beli ikan tenggiri sebekas tu. Baru goreng 2 ketui. Bila ko dah kata bahaya, kang tak pasal pasal membazir pulak weyh... dahlah benda sedap hihi

    ReplyDelete
  14. Suspense thriller betullah! Ingatkan tadi memang betul-betul membahayakan kesihatan rupa-rupanya bahaya pada bentuk geografi tubuh aje! Cis, terpedaya rupanya sebab dah baca sampai habis entri ni!

    Saya suka juga ikan tenggiri jeruk ni. Tak mainlah botol kecil macam ni, kalau saya beli saya beli seekor terus dalam plastik tu. Barulah menggoda nak tambah nasi 18kali sekali makan!

    Tapi serius, memang sedap ikan tenggiri goreng style Chef Linda Off buat ni. Kalau mak mertua lalu, memang buat-buat tak nampak aje!

    ReplyDelete
  15. betol la tu dik...bahaya paling beso pada tubuh dan tekak namenye tu...hahaha...akak jarang pulak beli yg sekor2 camtu...cik boss akak tak bape minat...katenye tak gebu cam yg dalam botol...time bulan pose time sahur mesti kene ada ni baru ada selera nak telan nasik....akak kalau goreng memang stail camni je dik...kalau mak mentua lalu bukan je kite buat2 tak nampak...rasenye mak mentua pon tumpang sekali amik pinggan makan....kikiki

    ReplyDelete