sila klik sini

Tuesday, 26 July 2016

KHASIAT BUAH MANJAKANI ~ YANG SEMUA ORANG PEREMPUAN HARUS TAHU

rabu            27  julai           22 syawal



Assalamualaikum...      






 Pada yg tak tahu camne le rupe buah manjakani...gini le rupenye hadek2 non sume...hodoh ye buah nye keras pulak tu...langsung tak nampak manja sikit pon...hahaha...akak beli kat kedai sensei cina...100gm camni rm9.50 je...bleh guna banyak kali ni...berbaloi2 kekdahnye...



Yang ni nampak lebih jelas lagi...keras dan mengerutu skit kulit dia...amik dalam 3-4 biji rebus dengan 3 cawan air...bior mendidih sampai tinggal 1 cawan...time suam2 tu teguk bagi abis...pastu laju2 suap 1 sudu madu yg memang dah siap2 stanby kat tepi...kalau tak kompom korang terlinjang2 cam hakak sebelom2 ni   T____T  dasyat tak dasyat la rase dia...sape penah minum mesti tahu la kan...tapi di sebalik rasenye yg dasyat itu banyak hokey khasiat buah manjakani ni...ni akak share serba sikit ye antara khasiat nye yg akak ingat...nak tahu lebih lagi...sila tanye kat pokcik google sana...dia lagi banyak pengetahuan...hahaha :p



*memulihkan otot2 dalaman faraj...bagos untuk miss v la maksudnye..pepaham sendiri la ye pada kaum2 ibu yg dah beranak pinak tu...kuikuikui


*menegang kan ape2 yg kendur...gituuuuu...hahaha...eh! tergelak le pulak...tak kelaka hokey...no..no..no...jangan gelak babab kang :p


*awet muda...ok yg ni hakak suka  


*mencegah kencing manis dan kensel buah dada serta rahim


Selain di minum...air rebusan manjakani elok jugak kalau di buat bilasan ketika beristinjak...time suam2 tu kan basuh le ape2 yg patut... :p


Banyak lagi la khasiat dia malas le pulak nak tulis...kikiki...yg penting masa minum tu doa la banyak2 pada Allah yg maha berkuasa atas segala galanya...moga2 dengan iktiar meminum jus rebusan manjakani ni kite sama2  mendapat khasiat yg baik, sehat tubuh badan dan sejahtera sepanjang kehidupan...Aamiin  :)



ok la chow  :)











16 comments:

  1. Kak PM tepi keberkesanannya kak...hehehe

    ReplyDelete
  2. Petang ni jugak mak nak beli kasi ummp hahaha....Selalu jugak dengar khasiatnya ni Mel tapi tak pernah cuba. Ingat nak cuba jugaklah....Yelah umur dah masuk maghribkan haruslah repair apa yg patut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...kemahen hang mak oiii 😝😝😆😅

      Delete
  3. wahhhh....bagus ni..ehh kak..apa rasa dia ekkk..mcm seram plak baca..sampai terlinjang2 tu akk minum..kakaka

    ReplyDelete
  4. Akak masa beranak anak yg atas2 tu biasa juga gunakan manjakani ni....terpaksa ikut cakap orangtua.Bukan utk minum tapi buat ubat luka .Asah pada belakang pasu kemudian sapu tpt luka ,InsyaAllah cepat kering luka bersalin.Selain tu kukus pada nasi yang ditanak.Makan dgn nasi panas2....memang pahitttt sangat tapi khasiat terbaik.
    Biasa akak amalkan masa lepas bersalin tapi kalau hari2 biasa ni tak sanggup nak telan..:-)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. baru tau rupa manjakani rupa ye cengini..
    hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita.
      before this tau khasiat nyer aje.

      Delete
  7. memang lepas tu manja lain macam la kan selepas mengamalkan minum air rebusan manjakani ni hehehehe

    ReplyDelete
  8. First time tgk buah manjakani...
    Tak semanja seperti namanya... hihihi
    Biasa dengar nama jer...
    pahit sgt ek kak?

    ReplyDelete
  9. Kalau kakak gunakan macam yg Saniah Ibrahim buat masa dlm pantang.
    Dah tua ni lama betul tak membeli Linda. Rebus dan minum lagi entah terbuat entahkan tidak:)

    ReplyDelete
  10. tererlah kak boleh telan...huhu..sy dgr pun x sanggup dah ..huhu

    ReplyDelete
  11. macam seram je dia punya rasa...hahaha, in shaa ALLAH, boleh cuba, ty for the info...

    ReplyDelete